Nasıl Reklam Verebilirim ?: Instagram Reklam Verme Rehberi

Instagram Reklam Verme Rehberi

 En popüler online pazarlama kanallarından birisi de şüphesiz sosyal medyadır. Sosyal medyanın hayatımızın bir parçası haline gelmesiyle birlikte sosyal medya markalar için önemli bir pazarlama kanalı haline gelmiştir. Instagram reklamları ve iletişimi işletmelerin hedef kitlesine ulaşmaları, onlara iyi bir deneyim yaşatmaları noktasında son derece önemli bir noktadadır. 2018 yılı itibariyle yaklaşık 2 milyondan fazla işletme hedef kitlesine ulaşmak, takipçi elde etmek veya ürünlerini hedef kitlesine sergileme noktasında instagram reklam kullanıyor.


Bu yazıda aşağıdaki konulara tek tek değineceğiz:


Instagram reklamlarında hedefleme seçenekleri nelerdir?

Instagram reklam modelleri nelerdir?

Reklam vermeye başlamadan önce yapılması gereken entegrasyon süreçleri nelerdir?

Adım adım instagram reklamları nasıl açılır?

Instagram reklamlarının performansını artırmaya yönelik öneriler

Başlamadan önce instagram ile ilgili faydalı olabileceğini düşündüğüm bir kaç istatistik paylaşmak istiyorum.


1 Milyar aktif kullanıcı sayısı


aktif instagram kullanıcıları

kaynak: statista

2018 haziran verilerine göre aktif instagram kulanıcıların sayısı 1 milyarı geçmiş durumda. Avrupa ülkelerinin toplam nüfusundan daha fazla instagram kullanıcı olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. 


Instagram kullanıcılarının %70’i bir markayı arıyor

Kullanıcıların %70’i instagram’da bir markayı arıyorlar. Bu mecrada olmanız, müşterilerinize kendinizi göstermeniz için başka bir neden. 


Instagram kullanıcıların %80’i bir işletmeyi takip ediyor

Bu oran işletmenizin Instagram’da var olması için büyük bir sebep. Aynı zamanda 200 milyon Instagram kullanıcısı her gün aktif olarak işletme profillerini ziyaret ediyor.


Facebook’a göre 10 kat daha fazla etkileşim oranı

Facebook her ne kadar 1.4 milyardan fazla kullanıcı sayısıyla en önemli sosyal medya kanallarından birisi olsa da instagram’da markalar Facebook’a göre 10 kat daha fazla etkileşim alabiliyorlar. 


Kullanıcıların %60’ı Instagram sayesinde yeni ürünler hakkında bilgi sahibi oluyor

Instagram kullanıcıların yarısından fazlası yeni bir ürünü bu mecra sayesinde keşfettiler. Aynı zamanda kullanıcıların %30’u ise keşfettikleri bu ürünleri satın aldıklarını söylüyor. Yani her üç kişiden biri instagram aracılığı ile bir satın alım işlemi gerçekleştiriyor. Bunun ne kadar yüksek bir oran olduğunun farkında mısınız?


Sosyal medya reklamlarının ortalama CPC maliyetleri


ortalama cpc maliyetleri

kaynak: adespresso

Instagram reklamlarının ortalama tıklama başına maliyetleri Facebook’a göre neredeyse iki kat daha fazla olduğu görünüyor. Ama bu demek değildir ki Instagram’da reklam vermeyelim. Pozitif bir yatırım getirisi elde etmenizi sağlıyorsa bu mecra cpc maliyetlerini düşünmenize pek fazla gerek yok. Özellikle Türkiye hala globaldeki ortalama cpc maliyetlerine göre halen avantajlı konumda.


Instagram reklamları ile ilgili profesyonel destek almaya başla


Yazı İçeriği

Instagram Reklamlarında Hedefleme Seçenekleri

Instagram ve Facebook, reklam verme hedeflerinize göre size birden fazla seçenek sunar. Seçtiğiniz reklam verme amacınıza göre belirli metrikler reklam raporlarında default olarak değişir. (siz yine de istediğiniz metrikleri görüntüleyecek şekilde sütunlarınızı özelleştirebilirsiniz.) İnternet sitenize trafik çekmeye yönelik reklam verebileceğiniz gibi uygulamanızı daha fazla kitlelere ulaştırabilmek için ya da Facebook hesabınızı beğenen kullanıcıları artırmaya yönelik bir çok amaca yönelik reklam verebilirsiniz.


instagram reklam hedefleme secenekleri

kampanya hedefleme seçenekleri

Trafik hedefli kampanyalar

Instagram reklamlarını internet sitenize ya da uygulamanıza trafik çekmeye yönelik kullanabilirsiniz. Trafik hedefli reklam verme amacıyla kampanyalarınızı oluşturduğunuz zaman Facebook Ad Manager üzerinde göreceğiniz ana metrik yani sonuç, bağlantı tıklamalarını olacaktır.


Etkileşim hedefli kampanyalar

Etkileşim hedefli reklam verme amacıyla oluşturduğunuz kampanyalar, Facebook gönderinizi veya sayfanızla etkileşime geçen kullanıcıların sayısını artırmayı hedeflediğiniz zaman tercih edebileceğiniz bir hedefleme seçeneğidir.


Etkileşim hedefli kampanyalarını 4 ayrı hedef için kullanabilirsiniz.


Gönderi etkileşimi

Sayfa beğenmeleri

Teklif alımları

Etkinlik yanıtları

Etkileşim hedefli kampanyalarda göreceğiniz ana metrik etkileşim sayısı olacaktır. Etkileşim sayıları reklamlarınızla etkileşime geçen kullanıcıların sayısını gösterir. Bu metrik reklamlarınıza yorum yapan, beğenen kullanıcıları saydığı gibi gönderinize ifade bırakan ya da bağlantı linkini tıklayan kullanıcıları da sayacaktır.


Potansiyel müşteri bulma kampanyaları

Bu reklam modeli adından da anlaşılacağı gibi lead elde etmeye yönelik oluşturulmuş kampanya hedefleme seçeneğidir. Potansiyel müşteri bulma reklamlarını ürün veya hizmetlerinizle ilgilenebilecek müşterilerin bilgilerini elde etmeye yönelik kullanabilirsiniz.


Bu hedefleme seçeneğini oluşturmanız için öncelikle bir form oluşturmanız gerekiyor. Oluşturduğunuz formda kullanıcılardan hangi bilgileri talep edeceğinizi belirleyebilirsiniz. Örneğin, telefon numarası, mail adresi v.b


Potansiyel müşteri bulma reklamları, kullanıcıların bilgilerini doğrudan reklam etkileşim sonucunda elde etmenizi sağlar. Yani kullanıcıları farklı yerlere yönlendirmeden hızlı bir şekilde onlar hakkında bilgi edinmenizi sağlar.


Elde ettiğiniz formları Facebook sayfanızın “yayınlanma araçları” sekmesinden indirebilirsiniz. Facebook aynı zamanda CRM entegrasyonu da sağlamaktadır. Böylece elde ettiğiniz formları doğrudan CRM’inize aktarmanız için olanak sağlar.


Mesaj hedefli kampanyalar

Mesaj hedefli reklamlar standart biri bir reklam gibi görünse de amaç diğer reklam modellerine göre biraz daha farklıdır. Kullanıcıları farklı bir platforma yönlendirmek yerine Whatsapp, Facebook messenger ya da Instagram direct’te hedef kitlenizle konuşma başlatmanıza olanak sağlar.


Mesaj hedefli reklamlar ürün veya hizmetleriniz hakkında kafasında soru işareti olan kullanıcılara hızlı bir şekilde geri dönüş yapabilmenize olanak sağlar.


Hardward Business Review’in yaptığı bir araştırmaya göre, potansitel bir müşterinin size ulaştığı ilk 5 dakika içerisinde yanıt vermemeniz dönüşüm oranlarını %400 azalttığını göstermiş.


Başka bir araştırmaya göre tüketicilerin %73’ü işletmelere mail göndermek yerine online chat’i, %53’ü müşteri hizmetlerini aramak yerine mesaj göndermeyi tercih ediyor.


Dönüşüm kampanyaları

Dönüşüm kampanyaları adından da anlaşılacağı gibi belirlediğiniz bir hedef doğrultusunda reklam vermenizi sağlayan kampanya modelidir. Bu kampanya modelinde Facebook reklamlarınızı dönüşümü tamamlama ihtimali daha yüksek kişilere göstererek reklamlarınızdan daha iyi sonuçlar elde etmenizi sağlar.


Bu reklam modelini doğru kullanabilmeniz için öncelikle reklam hesabınızda tanımlı bir dönüşümün olması gerekiyor tabi ki. Facebook Pixel’i kullanarak oluşturacağınız event’ler sayesinde dönüşüm etkinlikleri tanımlayabilirsiniz.


Facebook Pixel’i ile oluşturabileceğiniz başlıca dönüşüm etkinlikleri şunlardır;


Abone olma

Alışveriş başlatma

Alışveriş

Kayıt tamamlama

Potansiyel müşteri

Sepete ekleme

İletişime geçme

Deneme başlatma

Tüm bunların dışında Facebook, kendi özel dönüşümünüzü de oluşturmanıza olanak sağlar. Yazının ilerleyen bölümlerinde Facebook Pixel’i nasıl kurulur sorusunu da adım adım detaylandıracağız.


Katalog kampanyaları

Katalog, envanteriniz hakkında bilgileri Facebook’a aktarmanızı sağlar. Ürünler, oteller, uçuşlar, ilanlar için katalog oluşturabilirsiniz. Katalogunuzu oluşturup, ürün envanterinizi ekledikten sonra katalog kampanyalarını kullanabilirsiniz.


Facebook Pixel ve kataloğunuzla entegre çalışan bu kampanya modeli ile dinamik yeniden pazarlama kampanyaları veya direkt olarak hedef kitlenize kataloğunuzdan ürünler gösterebilirsiniz. Aynı zamanda koleksiyon reklamlarını kullanabilmeniz için de bir katalogunuzun olması gerekmektedir.


Yazının ilerleyen bölümlerinde adım adım nasıl katalog oluşturabileceğinizden bahsedeceğiz.


Instagram Reklam Formatları

Instagram’da farklı modellerde reklam verebilirsiniz. Temel düzeyde kullanabileceğiniz 4 farklı Instagram reklam modeli vardır. Bunlar görsel, video, döngü ve hikaye reklamlardır. 


ınstagram reklam modelleri

Görsel reklamlar

instagram reklam

Instagram’da tek bir görsel kullanarak reklam verebilirsiniz. Etkileyici bir görselle etkileşim ve dönüşüm oranları yüksek reklamlar yayınlayabilirsiniz.


Görsel reklamlarda tavsiye edilen görsel büyüklüğü 1080×1080, görsel oranı ise 1:1’dir. Aynı zamanda hazırlamış olduğunuz görselin üzerinde çok fazla metin kullanmamaya özen göstermelisiniz. Bu doğrudan reklamlarınızın erişimine etki edecektir. Hazırladığınız görselin tahmini performansını text overlay aracından kontrol edebilirsiniz.


Döngü reklamlar

facebook dongu reklamları

döngü reklamları

Birden fazla görsel kullanarak yayınlayabileceğiniz, kaydırılabilir reklamlardır. Aynı zamanda döngü reklamlarında görselin yanında videolar da kullanabilirsiniz.


Aynı anda birden fazla ürününüzün reklamını yapmak veya tek ürünüzün özelliklerini farklı farklı görsellerle anlatmak istiyorsanız döngü reklamlarını kullanabilirsiniz. Döngü reklamlarında ger görsel / videonuz için farklı yönlendirme sayfaları belirleyebiliyorsunuz. 


Video reklamlar

facebook video reklam

video reklam

Instagram’da tüketilen video izleme oranları her geçen yıl artış göstermektedir. Video içeriklerinizi kullanarak instagram’da reklam verebilirsiniz. 


Instagram reklamları için önerilen video uzunluğu 15 saniyedir. Aynı zamanda tavsiye edilen en boy oranı 4:5 yani dikeydir. Stories’te 60 saniyeye, instagram akışında 120 saniyeye kadar uzunlukta video kullanabilirsiniz. Videolarınız minimum 600 pixel genişliğinde ve maksimum 4gb olmalıdır.


Hikaye reklamları

instagram hikaye reklamları

Aslında farklı bir reklam modeli olmasa da instagram hikaye reklamlarını farklı reklam modeli gibi ayırma gereği duydum. Instagram hikayeler alanında yukarıda saydığımız üç reklam modeli ile reklam verebilirsiniz. 


Instagram hikaye reklamlarında kullanacağınız görsellerin en boy oranı 9:16 olmalıdır. Önerilen görsel boyutu ise 1080×1920 pikseldir. Eğer video reklamlarını tercih edecek olursanız yine aynı şekilde 9:16 en boy oranı ile video hazırlamanız tavsiye edilmektedir. Video uzunluğu ise maksimum 60 saniye olmalıdır.


Yukarıdaki reklam modelleri dışında instagram’da slayt ve kataloğunuzu kullanarak koleksiyon reklamları da oluşturabilirsiniz.


Instagram reklamlarınıza reklam verme hedeflerinize göre belirli call to action düğmeleri ekleyebilirsiniz. Kullanabileceğiniz bazı eylem çağrısı düğmeleri şunlardır;


Şimdi alışveriş yap

Daha fazla bilgi al

Abone ol

Bizimle iletişime geç

İndir v.b

We love google good this

https://inssbcaravanfire894.blogspot.com https://forssbsuspensionof986.blogspot.com https://tossbchinabiden933.blogspot.com https://tossb...